BIBUS

Sammen med vores partnere, direktører og medarbejdere har vi bygget videre på fundamentet, som blev grundlagt af Dipl. Ing. Hans Bibus i 1947, og som yderligere er blevet udvidet og udviklet af hans søn Felix Bibus.

Fra udelukkende at være et stålforetagende uden eget lager, har den enkelte virksomhed gennem årtierne udviklet sig mere og mere i retning af dets nuværende tre forretningssegmenter: teknologi, materialer og elektronik. De samme kernekompetencer er videreført i alle tre segmenter: teknik, logistik og service i forskellig grad - afhængigt af forretningsområdet. 

Den merværdi, at vi producerer og udfører opgaver for vores kunder, har fundamentalt ændret sig over årtier, men vi har altid fokuseret på at dække de opfattede og skiftende behov med relevante tjenester internationalt. Internationale fremskridt inden for kommunikation, og det dermed tilhørende “generelle” kendskab til udenlandske indkøbskilder, har udløst og fremmet de første skridt til yderligere udvikling mod ny firma-specifik ekspertise. Tilføjelsen af nye teknologiske produkter, der kræver forklaring eller ingeniørvidenskab, har langsomt erstattet den rene stålhandel. Fra at være et enkelt firma var etableringen af en koncern nu fuldendt. 

Gennem årenes løb med succesfuld vækst viste det sig, at det schweiziske marked alene var for lille. Med opløsningen af grænserne i Europa, og især med “jerntæppets” fald i Østeuropa, formes strategien for vækst ud over grænserne i Schweiz. Den samtidige internationalisering af aktiviteterne hos vores tidligere udelukkende schweiziske kunder samt deres udflytning til andre steder, understøttede gennemførelsen. Plejen af eksisterende kunder og erhvervelse af nye kunder og partnere i nye markeder former aktiviteterne i vores datterselskaber også uden for Schweiz: udvidelse etableret, dokumenteret forhold og supplering med nye firmaer – både hvad angår kunder og leveringspartnere. Den tiltagende stærke gruppe er udvidet i Øst- og Vesteuropa ved yderligere etablering af nye afdelinger. 

Produktsortimentet er ikke det samme i alle datterselskaberne, men hvert enkelt firma kendetegnes af de samme kernekompetencer: teknik, logistik, service - og alle selskaberne har adgang til know-how og ressourcer fra hele koncernen. Et koncept, der har ført til, og, som i fremtiden vil føre til langvarige og succesfulde partnerskaber for kunderne, leveringspartnere og medarbejderne. Vi ekspanderer alle yderligere med - nye produkter, nye markeder, nye relationer.